Pages

KES CULIK

Ini ada lagi satu penulisan sumbangan peguam jenayah terhangat di pasaran, Encik Zarep. Kalau akhbar the Star ada kolum Putik Lada, ruangan lawyer muda suarakan pendapat, tapi kami di suaraserak tak layan la putik-putik wa imma pucuk ni, kita kasik cili burung sama jalapeno skali. So, sila layannnn.... Entri ini berunsur pesanan dari seorang ayah kepada masyarakat umum. 

Untuk lihat entri lain sumbangan penulis tamu, sila ketik label "Penulis Tamu" di panel kanan blog ini.

Kes culik

Kenapa kasi mati anak aku..? ratapan seorang ibu yang kehilangan anak, dan bila dijumpai anak kesayangan dah mati dan lebih sadis DIBAKAR.. itu yang berlaku kepada adik nurul nadhirah, kes2 macam ni bukan yang baru, banyak berlaku..nurin jazlin, lee xin ru, wan hazim mohd khaidir, sharlinie…ni semua antara kanak2 yang hilang dan masih tak dapat dikesan..

Kemana kanak-kanak ni menghilang..? kena culik..? kena bunuh..? kena sorok bunian..? apa sekalipon sesuatu mesti dilakukan, setiap tahun beratus kanak-kanak atau remaja bawah umur hilang, tapi tak semua kes2 ni disiarkan diakhbar, yang menjadi kemusykilan kemana mereka..?kalau diculik tiada sebarang duit tebusan diminta,kalo dibunuh sekalipun,mana mayat mereka..?sekurang-kurangnya ada kubur untuk diziarah..

Aku tak dapat bayangkan nasib anak-anak kecil camni,mereka diculik, dikurung entah dimana, ketakutan,menangis mahukan ibu dan ayah, entah diberi makan atau tidak..? bayangkan kalau mereka dipukul atau didera secara seksual, nauzubillah…

Yang pasti manusia yang menculik mereka,membunuh,mendera atau memisahkan mereka dari keluarga adalah manusia paling celaka dan sepatutnya dibelasah sampai mati. Bagaimana lagi kita sebagai rakyat Malaysia nak membanteras kejadian sebegini…??

Aku dapat rasakan kesedihan ibu dan ayah bila kehilangan anak mereka, aku sendiri pon rindu kt anak aku bila aku bekerja,padehal petang nanti jumpa kat rumah, yang paling aku sedih sekali,aku membayangkan bagaimana keadaan mereka semasa diculik dan dikurung oleh si penculik sampai polis tak dapat kesan mereka bertahun2..

Aku berharap sangat mana-mana penjenayah atau si penculik yang dapat ditangkap, diletakkan di kawasan terbuka supaya aku dan orang ramai dapat merembat dan menerajang orang-orang camni sampai lunyai…

Apa pon aku berpesan kepada diri sendiri dan sahabat-sahabat semua, sentiasa memastikan keselamatan keluarga terutama anak2 kecil kita. Kalau mereka menangis bila kita marah2 (padehal marah sayang) bayangkan mereka diculik, diherdik, dipukul oleh orang lain yang memang berniat jahat ke atas mereka..

Tag: kepada semua penculik kt dalam Malaysia ni, korang semua memang celaka..!!!!!!!


adik nurul nadirah, dirang, culik kanak-kanak, bakar, jenayah

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal Widgets