Pages

Barang "local"

Ada dua perkara yang sama berlaku di Malaysia dan England pada Jumaat, Sabtu dan Ahad 17-19 Febuari 2012, iaitu perlawanan Piala FA.

Dalam perlawanan Piala FA England, kita akan dapat melihat siaran secara langsung terus ke kaca tv untuk setiap perlawanan, dibawakan Astro, walaupun ia melibatkan Crawley Town lawan Stoke City.

Di Malaysia, perlawanan Piala FA juga dibawakan secara langsung, tetapi dengan perlawanan terpilih, yang saya ingat hanya UiTM lawan Lions (tu pun sebab main petang), Kelantan-Sarawak, ATM-Perak, sangat-sangat terhad.

Saya juga mempunyai pengalaman sendiri iaitu di gelanggang futsal, di mana pada ketika berlangsung perlawanan antara Kelantan-Sarawak, dan pada yang sama di England, Chelsea-Birmingham. Pengusaha gelanggang memilih Chelsea-Birmingham, hinggakan selepas habis separuh masa pertama pun, mereka tetap dengan Chelsea-Birmingham. Yang jaga kedai tu pun pakai baju QPR, heh.

Apa lagi yang nak diucapkan? Sesungguhnya manusia di sebelah sini sentiasa berkiblatkan bolasepak Inggeris.

Sama juga dengan Liga Super, hanya ada satu siaran di Astro Arena, dan satu lagi di TV1. Tetapi untuk bolasepak Inggeris, kita akan dapat lebih dari 3 siaran yang menyiarkan perlawanan, walaupun ianya Norwich lawan Swansea.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal Widgets