Pages

Bendera dan Ludah

Baru-baru ini tersebar di internet video segerombolan pemuda, yang mendakwa diri mereka Pemuda UMNO cawangan PJ Utara, membuat ancaman untuk meludah muka mahasiswa yang menurunkan bendera yang ada wajah PM Malaysia, DS Najib Razak.

Insiden penurunan bendera tersebut berlaku di PWTC, ketika sekumpulan mahasiswa membuat perarakan dan menuntut supaya AUKU dimansuhkan.

Jadi, puak-puak penyokong Pemuda Umno cawangan PJ Utara rasa terhina dan dipermainkan lalu rasa terpanggil untuk membuat video tersebut. Mungkin ada benarnya mereka merasakan mahasiswa tersebut bersikap kurang ajar dan tidak hormat kepada pemimpin dengan menurunkan bendera tersebut.

Komen: Penghasilan video tersebut serta skripnya merupakan suatu sikap dan respons yang kurang matang. Ancaman untuk meludah dan menampar mahasiswa tersebut adalah budaya samseng. Bukan budaya penglima perang. Sudahnya, video tersebut menjadi bahan lawak dan melucukan bagi sesetengah pihak. Bahkan ada ada video parody mengajuk rakaman tersebut, dan memang kelakar. Kah… kah.. kah…

Cukup-cukuplah, tidak perlu tulisan yang panjang mengenai perkara ini. 

Ini bukan gambar peludah dalam video tersebut

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal Widgets