Pages

Pemain Muda Yang Hebat

Memperkenalkan kepada dunia, Encik Adam Henley. Berikut biodata ringkas beliau: -

Adam Henley
Hai, nama saya Hanley, Adam Hanley!!!

Nama penuh: Adam Henley
Tarikh Lahir: 14 June 1994 (pemain ini masih muda)
Warganegara: Wales
Kelab: Blackburn Rovers
Posisi: Pertahanan (Kiri/Kanan)
Caps Antarabangsa: Wales bawah 19, pemain simpanan Wales Bawah 21

Encik Henley membuat penampilan pertama untuk Blackburn sebagai pemain gantian menentang Wigan Athletic pada November 2011. Sebulan kemudian, pada hari bertinju (boxing day), Encik Henley membuat penampilan kesebelasan utama menentang Liverpool, yang berkesudahan seri 1 sama. Dalam perlawanan tersebut, beliau membuat satu blok yang menarik di atas garisan gol pada saat-saat terakhir perlawanan, dan dianggap sebagai wira.

Pada malam ini, iaitu pada hari lahir ke-70 Encik Sir Alex Ferguson, Encik Henley membuat penampilan sekali lagi menentang pasukan Inggeris terkuat, Manchester United. Beliau menunjukkan kehebatan dengan menangani Luis Nani dengan cekalnya. Hasilnya, Blackburn menang 3 - 2. Anda jangan terkeliru dengan Encik Grant Hanley, seorang lagi pertahanan muda Blackburn (20  tahun, berasal dari Scotland, dan ada 3 caps penuh Scotland), yang menjaringkan gol kemenangan ke atas Manchester United. Apa pun, kerana beliau masih muda, mungkin kelab-kelab besar yang sukakan pemain muda akan membeli Encik Henley, seperti mana Manchester United membeli Phil Jones. Phil Jones merupakan pemain pertahanan yang elegan, dan selesa membuat larian deras ke dalam kotak penalti lawan, dan berkemahiran tinggi dalam menggelecek bola. Phil Jones juga dikatakan akan menjadi kapten marvel England dan Manchester United pada masa akan datang.

Berbalik kepada Encik Adam Henley, oleh kerana beliau orang Wales, dan bermain di posisi pertahanan kiri, mungkin dalam 2 3 bulan lagi nama beliau akan disanjung tinggi oleh media Inggeris seperti seorang lagi pemain ternama Wales, iaitu Gareth Bale yang kini bermain bersama pasukan Tottenham Hotspurs. Apa pun, pemain terbaik Wales tetap Ryan Giggs, iaitu pemain tua Manchester United, atau pun George Best, seorang lagi pemain Manchester United yang sudah meninggal dunia.

Sekian.

nota kaki: edisi kecewa kerana Manchester United kalah. Kah kah kah kah kah kah...

2 comments:

  1. kalau dah MUnyet< sampai bila-bila pun Munyet gak la...kalah?pasukan inggeris terkuat?WAHGAHGAHAGHAGAHAHHAAHAHAHAHAHAH.....

    ReplyDelete
  2. @Anonymous

    Artikel kat atas tu citer pasal young player blackburn, apsal ko gelak kat men yu pulak?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal Widgets