Pages

Bermuka-muka seperti Mark versi AC

Mungkin ramai dah tahu pasal berita seorang Dato' yg baru mendapat anugerah tersebut, yg juga merupakan host yg laris di Astro merangkap ahli perniagaan yg menjual gelang akan membuka laman sosial yg baru iaitu MFace. Secara tidak langsung dgn terpaparnya entri ni kat blog suaraserak yg hot tu tak la hot sgt (setakat 1000++ view kurang sebulan blog ni lahir), aku telah promote produk MFace ni. Aduii...

Katanya nanti syarikat yg develop ni akan disenaraikan dalam Bursa Malaysia. So sape2  lawyer yg baca entri ni boleh la buat proposal nak bid utk job penyenaraian tersebut, begitu juga dgn mana2 auditor, accountant dan jugak business advisor. Dari segi marketing, aku tgk betul dah la strategi Dato' AC sebab dia gua artis2 lain untuk promote laman sosial baru ni, jadinya, fan2 artis2 tersebut akan follow juga buka akaun mface. Buat masa ni, aku tak terfikir nak buat lagi akaun laman sosial, sbb aku ni introvert sikit, dan cukup la aku tumpukan perhatian pd muka buku. Menyentuh pasal muka buku ni, aku tertunggu2 bila Najwa Latif nak gubah lagu utk laman sosial AC Mizal ni. Aku harap lagu tu akan lebih catchy dan matang.

Aku bukan apa, byk cerita tidak sedap yg tersedia pasal AC ni, dari kontroversi gelang mahal dia, anugerah dato', hingga ke isu nafkah anak, aku terfikir, golongan artis ni mmg banyak pengaruhnya pada masyarakat. Aku rasa lagi ramai kenal AC Mizal berbanding Prof Aziz Bari. hatta Faisal Tehrani pun ada lagi yg tak kenal. Pdhal sumbangan mereka kepada masyarakat dan bidang2 masing2 bagi aku lebih mulia dari golongan artis ni. Malang sungguh... 

Gelang idaman??!!!

Menyentuh isu artis ni, aku gelak terbahak2 bila terbaca cadangan dari seorang artis agar kerajaan mewujudkan akta supaya artis ni dibayar gaji minima RM1,000 sebagai menghargai usaha artis. Kah Kah Kah.. Pak nelayan tak pulak mintak sampai tahap tu, pdhal dorang la yg tangkap ikan kerapu susah payah, jual murah2 kat peraih, pastu senang2 je restoran jual RM30 sekor. Aku dah melalut ni... Tak puas hati, golongan artis yg jadi pujaan, mana la tak rosak akhlaq budak2 zaman sekarang... 

Apa pun AC, selamat maju jaya. Jangan abaikan tanggungjawab sebagai bapa.

Sekian.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal Widgets