Pages

stadium astro

hanya fokus kepada e.p.l, setiap perlawanan dibawakan secara langsung, dan juga siaran-siaran ulangan, termasuk perlawanan-perlawanan klasik dalam tahun 1990an dan juga dalam tahun-tahun 2000.

Ia dipenuhi dengan rancangan-rancangan berkaitan e.p.l, di antaranya fanzone, bola@mamak, football today, fourfourtwo, bpl express, bpl news, monday night verdict, premier league highlight, prime time premier league, premier league world, premier league preview, bpl friday, maxis football extra, football crazy, dan juga football league goals (npower championship, league 1, league 2). kalau anda buka saluran sukan astro, anda akan dapat melihat sekurang2nya 3 rancangan di atas ditayangkan sekali pada satu masa, alahai...

dalam beberapa rancangan di atas, dapat dilihat orang2 di benua sebelah sini terlebih inggeris dari orang inggeris sendiri. mereka bercakap, mengeluarkan pendapat seperti darah inggeris itu mengalir di dalam diri mereka, sampai mereka lupa bahawa adakah mereka dipedulikan di sana? adakah pendapat-pendapat mereka diambil kira oleh persatuan bolasepak inggeris? lebih2 lagi dengan rancangan yang mengajak penonton untuk "speak your mind" itu. Apa gunanya bercakap tentang perlawanan yang dah habis, yang keputusannya tak akan berubah? bolasepak adalah permainan 90minit, dan hanya itulah yang diambil kira, tak sebelum tak selepas, nak membebel apa lagi?

sama juga mcm buka surat khabar tempatan, depan berita umno. belakang berita e.p.l, terutamanya akhbar inggeris, tapi dengan utusan pun tiada beza.

orang-orang yang baru mengenal bolasepak akan menyokong di antara 20 pasukan yang bertanding dalam e.p.l, nak harapkan sokong inter milan ke, dortmund ke, jgn harap la.

kita akan mengenali hampir keseluruhan pemain kelab wolverhampton wanderers misalnya. pemain-pemain yang bermain di liga lain pula hanya akan dikenali dalam dua keadaan, pertama apabila kelab mereka lawan dengan kelab dari e.p.l (atau england) dan kedua, jika kelab e.p.l berminat untuk membeli sesuatu pemain itu.

liga lain? hanya setakat bawa siaran langsung 90minit, dan highlight game dalam seminggu, tu je la, nasib baik juga ada. kamera pun ntah ape-ape, bola tak nampak la, mcm2.

jadi, jika anda menyokong stoke city, berbaloi la melanggan astro, tp jika anda penyokong ajax amsterdam, hmmmmm.....

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal Widgets