Pages

Buletin (tak berapa) Utama

Mungkin TV3 patut menukar nama rancangan berita yang disiarkan setiap jam 8 ini kepada tajuk yang lain. Buletin tidak berapa utama mungkin sesuai. Ini kerana segmen-segmen berita yang disiarkan adalah yang tidak utama. 

Antara trademark pengisian TV3 adalah mendapat ulasan ahli parlimen bebas untuk kutuk pembangkang, seolah-olah mereka ini punya autoriti untuk bersuara dan segala pandangan mereka itu benar belaka. Ada juga segmen mempromosikan sebuah kolej swasta, yang pada suatu ketika, hampir setiap hari disiarkan. Saya masih tertanya-tanya, apakah keutamaan berita yang disiarkan? Ini sudah menjadi ruangan iklan untuk mana-mana pihak yang punya wang banyak untuk promosi produk masing-masing di waktu siaran puncak. Begitu juga dengan segmen automatif, bagi saya lebih baik dibuat suatu rancangan khas yang lain. 

Berikut merupakan sinopsis Buletin Utama di laman sesawang TV3:

Buletin Utama merupakan sebuah rancangan berita yang disiarkan selama sejam setiap hari bermula jam 8 malam sehingga 9 malam. Rancangan ini mempunyai peningkatan penonton di antara yang tertinggi di TV3, pernah mencecah 3 juta penonton. Di antara segmen yang terdapat dalam Buletin Utama ialah berita dalam negeri, Detik Niaga tajaan Bank Rakyat, luar negara dan Buletin Sukan.

8 comments:

  1. Ramai dah bertukar ke berita TV9, he3...

    ReplyDelete
  2. haha.. tv9 lebih neutral...??!!

    ReplyDelete
  3. @KiD

    dengar boleh, percaya fikir dua kali... tapi kdg2 dengar pun dah sakit hati...

    ReplyDelete
  4. Skarang ni tonton brita 9tv lg best...

    ReplyDelete
  5. boleh lah beralih arah ke tv9 lps ni...

    ReplyDelete
  6. tv9 legi relex dan santai

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal Widgets