Pages

Artikel pertama saya

(Amaran: Entri ini ada unsur-unsur syok sendiri)

Akhirnya, setelah sekian lama terbit juga artikel hasil tulisan saya dan pensyarah saya, Prof. Dr. Norhashimah Yasin di Shariah Law Reports (ShLR) yang diterbitkan oleh LexisNexis.

Artikel itu berjudul Public Interests as the Paramount Consideration in Sentencing for Money Laundering Offences: A Comparative Analysis [2011] 3 ShLR xxxiv dan draf artikel itu sebenarnya sudah siap sejak 2010 lagi.

Saya wajar memberikan kredit kepada Prof. Shima (nama manja beliau) yang membenarkan namanya 'digunakan' memandangkan kalau saya seorang sahaja yang menulis artikel sebegini, rasanya takde siapa nak terbitkan. Rangka artikel, isi kandungannya adalah hasil nukilan saya tetapi Prof. Shima banyak menambah isi-isi penting, membetulkan apa yang salah dan mencantikkan lagi persembahan naskhah ini. Bagi orang lain tentu artikel sebegini sangat common tetapi bagi saya ianya sangat sentimental sebab inilah artikel pertama saya yang diterbitkan oleh penerbitan yang boleh saya kata masyhur jugaklah di kalangan pengamal undang-undang.

Saya tak berminat nak cerita isi kandungan artikel itu sebab ianya agak complicated dan saya tak berhajat pulak nak buat syarahan di sini. Saya cuma nak berkongsi kegembiraan saya kerana hasil penulisan saya akhirnya berjaya diterbitkan.

3 comments:

  1. tahniah di. aku tunggu ko punya phD thesis je skgni.

    daimpressive (malas nak log in)

    ReplyDelete
  2. Richard Malanjum16 January 2012 at 21:52

    Tahniah..Saya tunggu artikel kamu lagi

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Apesal Widgets